کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری

ساخت وبلاگ

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس مصارف و مقاصد بیشماری دارد که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید. با وجود کاربردهای بوتاکس، مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس نیز وجود دارند که بوتاکس نباید به آن ها تزریق شود. برای شناخت مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس ابتدا باید بدانید بوتاکس برای چه مقاصدی به بدن تزریق می شود.

احتمالا همه از هدف زیبایی تزریق بوتاکس که کاهش بروز خطوط و چروک های صورت است آگاهی دارید اما مشکلات بیشمار دیگری نیز هستند که با بوتاکس درمان می شود و همین باعث می شود دانستن مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس اهمیت بیشتری پیدا کند.

برای شناسایی مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس ابتدا موارد استفاده بوتاکس را به جز در زمینه زیبایی در بخش زیر به شما معرفی می کنیم:

  • بوتاکس در بزرگسالان برای درمان دیستونی گردن (موقعیت غیر طبیعی سر و گردن درد) استفاده می شود.
  • بوتاکس همچنین برای درمان سفتی عضلات (اسپاستیک) بازوها ، دست ها ، کف پا ها و پاها در بزرگسالان و کودکانی که حداقل ۲ سال دارند استفاده می شود.
  • بوتاکس برای درمان برخی بیماری های عضلانی چشم ناشی از اختلالات عصبی در بزرگسالان و کودکانی که حداقل ۱۲ سال دارند استفاده می شود. این شامل پلک زدن یا اسپاسم پلک های کنترل نشده و وضعیتی است که در آن چشم ها در یک جهت قرار ندارند (استرابیسم).
  • بوتاکس در بزرگسالان برای درمان مثانه بیش فعال و بی اختیاری (نشت ادرار) استفاده می شود که با داروهای دیگر کمکی نکرده است. بوتاکس ممکن است برای درمان بی اختیاری ناشی از اختلالات عصبی مانند آسیب نخاعی یا مولتیپل اسکلروزیس(ام اس) استفاده شود.
  • بوتاکس در بزرگسالان برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مزمن که بیش از ۱۵ روز در ماه رخ می دهد و ۴ ساعت یا بیشتر طول می کشد ، استفاده می شود. برای درمان سردرد تنشی معمول نباید از بوتاکس استفاده شود.

بوتاکس همچنین برای درمان تعریق شدید زیربغل (هایپرهیدروزیس) در بزرگسالان استفاده می شود

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

همانند بیشتر داروها شرایط و مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس نیز وجود دارند که ممکن است با تزریق بوتاکس به این نواحی یا در شرایط مشخصی سلامت شخص به خطر بیفتد.

باید پیش از درمان با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا شوید تا ناخواسته درگیر عوارض این درمان نشوید.

  • اگر در ناحیه تزریق دارو عفونت دارید ، نباید از بوتاکس استفاده کنید. اگر عفونت مثانه فعلی دارید یا قادر به ادرار کردن نیستید (مگر اینکه به طور معمول از کاتتر(سوند) استفاده کنید) از این دارو برای درمان مثانه بیش فعال یا بی اختیاری استفاده نمی شود.

در این شرایط نباید از بوتاکس استفاده کنید:

  • اگر به سم بوتولینوم حساسیت دارید ، نباید با بوتاکس درمان شوید.
  • عفونت در ناحیه تزریق دارو
  • (برای مثانه بیش فعال و بی اختیاری) اگر در حال حاضر عفونت مثانه دارید یا اگر قادر به دفع ادرار نیستید و به طور معمول از کاتتر استفاده نمی کنید.

برای اطمینان از اینکه بوتاکس برای شما بی خطر است ، اگر تاکنون موارد زیر را داشته اید به پزشک متخصص پوست و مو خود بگویید:

  • سایر تزریقات سم بوتولینوم مانند Dysport یا Myobloc (به خصوص در ۴ ماه گذشته)
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS یا “بیماری لو گریگ”)
  • میاستنی گراویس
  • سندرم لمبرت-ایتون
  • یک عارضه جانبی پس از استفاده قبلی از سم بوتولینوم
  • یک اختلال تنفسی مانند آسم یا آمفیزم
  • مشکلات بلع
  • ضعف عضله صورت (افتادگی پلک ، ضعف پیشانی ، مشکل در بالا بردن ابرو)
  • تغییر در ظاهر طبیعی صورت شما
  • مشکلات خونریزی
  • جراحی (به ویژه در صورت).

مشخص نیست که آیا این دارو به نوزاد متولد شده آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید ، به پزشک متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

شیردهی هنگام استفاده از این دارو ممکن است بی خطر باشد. در مورد هر گونه خطر از پزشک خود سوال کنید.

در نتیجه شرایط و مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسید و در مورد هر گونه شرایط پزشکی یا نکاتی که که در بالا آمده اند به پزشک خود اطلاع دهید. سم بوتولینوم موجود در بوتاکس می تواند به سایر مناطق بدن فراتر از محل تزریق ، گسترش یابد. این می تواند عوارض جانبی جدی تهدید کننده زندگی ایجاد کند بنابراین مهم است پزشک مجربی انتخاب کنید.

 

در صورت داشتن صدای گرفتگی صدا ، افتادگی پلک ، مشکلات بینایی ، سوزش شدید چشم ، ضعف عضلانی شدید ، از دست دادن کنترل مثانه ، یا مشکل تنفس ، صحبت و بلعیدن ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس, بوتاکس, زیبایی, پوست, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 8 آبان 1399 ساعت: 7:21

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین علارغم بوتاکس نیاز به تزریق ندارد. هم چنین بوتاکس با فلج موقت عضلات جلوی شکل گرفتن چین و چروک را می گیرد ولی بوتاکس طبیعی با جوش شیرین سالم تر و راحت تر است. اگر به دنبال کسب اطلاعات جامع در مورد بوتاکس هستید به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

چین و چروک صورت سبب پیر و خسته نشان دادن صورت می شوند اما درمان های زیادی برای ان ها مطرح شده است. در این مقاله به بوتاکس طبیعی با جوش شیرین می پردازیم که نوعی ماسک موثر در از بین بردن چین و چروک است.

آماده کردن و انجام بوتاکس طبیعی با جوش شیرین ساده است و نیاز به درمان ها و جلسات گران قیمت ندارد. به راحتی می توانید بوتاکس طبیعی با جوش شیرین را روی پوست خود انجام دهید. برای کسب اطلاعات از بوتاکس طبیعی با جوش شیرین مقاله زیر را مطالعه نمایید.

جوش شیرین

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) نمکی پودری است که اغلب برای پخت و پز استفاده می شود.

به دلیل ترکیب قلیایی و خاصیت ضد میکروبی ، برخی افراد اطمینان دارند که جوش شیرین ماده ای است که می تواند التهاب را خنثی کند و باکتری های پوست شما را از بین ببرد. ماسک های صورت جوش شیرین در سال های اخیر به ویژه برای افرادی که به دنبال درمان آکنه و درمان های ضد قرمزی هستند و عوارض جانبی مضر ندارند ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

فواید بوتاکس طبیعی جوش شیرین

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین فواید زیر را به دنبال دارد:

لایه برداری: ابتدا قوام جوش شیرین تبدیل آن به یک خمیر قابل پخش را ساده و آسان می کند. این خمیر می تواند سلول های مرده پوست را لایه برداری کند و باعث می شود پوست بعد از شستشو ، نرمتر شود. لایه برداری پوست به طور منظم می تواند منافذ پوست را شفاف و تسویه کند. وقتی منافذ پوست شما از آلودگی و پیر شدن پوست پاک باشد ، ایجاد جوش های سرسیاه را مشکل می کند.

ضد میکروبی: جوش شیرین ممکن است برای خنثی سازی برخی از باکتری های محرک شکستگی مفید باشد. به طور خلاصه ، برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از جوش شیرین بر روی پوست مستعد آکنه ، سلول های مرده را از تجویز گذشته پاک می کند و سلول های فعلی را درمان می کند.

ضد التهاب: جوش شیرین همچنین دارای خواص ضد التهابی است. افرادی که بیماری پوستی دارند و در اثر التهاب ایجاد می شوند ، مانند روزاسه ، آکنه و پسوریازیس ، ممکن است پس از استفاده از ماسک موضعی جوش شیرین احساس تسکین موقتی کنند.

عوارض بوتاکس طبیعی با جوش شیرین

درست است که جوش شیرین می تواند پوست شما را لایه برداری کند و به طور بالقوه باکتری ها را از بین ببرد ، اما استفاده از جوش شیرین همچنین می تواند تعادل PH طبیعی پوست شما را مختل کند.

این بدان معناست که اگرچه پس از استفاده از ماسک جوش شیرین ممکن است پوست شما صاف و شفاف و سالم به نظر برسد ، اما با گذشت زمان ، پوست ممکن است اثرات منفی را تجربه کند.

ماسک های جوش شیرین می توانند پوست شما را بیش از حد لایه برداری کنند ، به خصوص اگر خیلی زیاد استفاده شود – به عبارت دیگر ، می تواند پوست شما را زیاد از حد لایه برداری و در نتیجه آسیب پذیر کند ، حتی اگر بلافاصله متوجه نشوید. این می تواند به مرور باعث تحریک و آسیب پوست شود وقتی pH پوست شما مختل شده باشد ، احتمال وقوع آن حتی بیشتر است.

جایگزین بوتاکس طبیعی با جوش شیرین

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین به تنهایی ممکن است PH پوست شما را از حالت نرمال خارج کند و با خشک کردن پوست، نتیجه عکس بدهد. در بخش زیر بوتاکس طبیعی با جوش شیرین را همراه با دیگر محصولاتی که برای هر پوست مناسب است معرفی کرده ایم تا از اسیب های پوستی جلوگیری شود.

برای پوست های چرب

اگر پوست چربی دارید ، باید بدنبال موادی باشید که سطح روغن موجود در پوست را متعادل کنند. این مواد شامل موارد زیر است:

  • روغن درخت چای
  • خاک رس آرایشی
  • آلوئه ورا
  • عسل
  • فندق

برای پوست خشک

اگر پوست خشک دارید ، باید بدنبال موادی باشید که بتوانند رطوبت را در مانع پوستی شما قفل کنند. این مواد شامل موارد زیر هستند:

  • آووکادو
  • موز
  • بلغور جو دوسر
  • روغن زیتون
  • روغن بادام

برای پوست های مستعد آکنه

اگر به دنبال ماسک برای درمان آکنه هستید ، باید بدنبال موادی باشید که باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرند ، پوست شما را به آرامی لایه برداری کرده و لکه های آکنه فعال را بدون از بین بردن موانع رطوبت طبیعی پوست ، خشک کنند.

همیشه باید هنگام استفاده از ماسک بر روی جوش فعال محتاط باشید ، زیرا بسیاری از مواد باعث مسدود شدن منافذ و تشدید علائم آکنه می شوند. مواد لازم برای در نظر گرفتن عبارتند از:

  • چای سبز
  • رزماری
  • بابونه
  • نعناع تند
  • زردچوبه

در نتیجه استفاده دائم از جوش شیرین توصیه نمی شود. توصیه می کنیم با توجه به نوع پوست خود از ماسک های حاوی مواد دیگر که معرفی شد استفاده کنید. ضمن این که ماسک ها مثل بوتاکس طبیعی با جوش شیرین خواص آنی ندارند و باید برای دیدن نتایج صبور باشید.

در صورت مشاهده هر حالت غیر عادی در پوست به پزشک مراجعه کنید و مصرف جوش شیرین را قطع کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی  دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

 
کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : بوتاکس, کلینیک پوست و مو, زیبایی, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 8 آبان 1399 ساعت: 7:04

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟

جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس یا میکروبوتاکس یک درمان مفید برای کاهش چین و چروک های صورت و جوانسازی پوست به شمار می رود. جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس بسیار سریع، ساده و موثر است.

 

مروزه درخواست درمان جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس بسیار افزایش یافته است و این موضوع سبب می شود که افرادی که قبلا با بوتاکس تحت درمان قرار گرفتند بخواهند بدانند تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟ آیا این روش جدید بهتر و موثرتر است؟

در این مقاله به این می پردازیم که تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟ اگر قصد درمان با بوتاکس را دارید این مقاله را بخوانید تا با روش مزوبوتاکس آشنا شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که تکنیک مزوبوتاکس باعث شل شدن فیبرهای سطحی عضله شده و نتیجه ای کاملاً طبیعی ایجاد می کند و در صاف کردن پیشانی و منافذ پوست بسیار موثر است. جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس این مزیت را فراهم می کند که ماهیچه ها شکل طبیعی خود را حفظ می کنند و میزان بوتاکس کمتر از مقداری است که سبب فلج کردن کل عضله شود و حالت غیر عادی به وجود بیاورد.

تکنیک مزوبوتاکس به صورت تزریق هایی با سوزن های میکرو و ریز به داخل پوست انجام می شود و از توکسین onabotulinumtoxinA, Allergan برای تاثیر بر غدد چربی، غدد عرق و لایه سطحی عضلات صورت استفاده می شود. توکسین abobotulinumtoxinA, Medicis نیز که با نام تجاری دیسپورت شناخته می شود برای این تزریق مناسب است.

 

درمان مزوبوتاکس با غلظت رقیق شده بوتاکس بیشتر از کاربردهای سنتی تزریق بوتاکس استفاده می شود و علت این تقاضای بیشتر درمان با تکنیک مزوبوتاکس بیمارانی هستند که جوان سازی با ظاهری طبیعی تر را انتخاب می کنند ، در مقابل نگاه منجمدی است که سموم بوتولینوم به طور سنتی می تواند ایجاد کند. تزریق مزوبوتاکس باید به آرامی و به طور مساوی انجام شود و سپس مزوبوتاکس نتایج طبیعی و بدون فلج عضلانی شدید را فراهم می کند.

در گذشته تزریق بوتاکس سنتی به پیشانی سبب بالا رفتن غیر طبیعی ابرو یا عدم توانایی فرد در حرکت دادن پیشانی و نشان دادن احساسات و حالات مختلف می شد ولی تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که چروک پیشانی محو می شود ولی فرد همچنان قادر به حرکت دادن پیشانی خود است.

در گذشته با تزریق بوتاکس به زیر چشم ها برای از بین بردن چروک زیر چشم، ممکن بود استراحت بیش از حد پیش بیاید که سبب بزرگ شدن کیسه های زیر چشم یا افتادگی آن ها می شود ولی تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که هیچ عوارض این چنینی ندارد و چروک های زیر چشم نیز به طور موثری کاهش می یابند.

در مناطقی مثل گردن یا دکلته، مزوبوتاکس در پوست توزیع می شود و سبب صاف شدن چروک افقی گردن و ایجاد اثر لیفت خط فک می شود. گفته می شود اگر مزوبوتاکس بهتر از IPL عمل نکند، کمتر از آن هم تاثیر ندارد.

در نتیجه اثرات مورد توقع دلخواه مثل کاهش چین و چروک در هر دو روش به دست می آید ولی تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟ تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس به عوارض کمتر مزوبوتاکس بر می گردد. هم چنین به علت کمتر بودن غلظت توکسین در روش مزوبوتاکس، ظاهر فرد طبیعی تر حفظ خواهد شد و حتی پس از تزریق نیز به آسانی می تواند صورت خود را حرکت دهد و واکنش های طبیعی ایجاد کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره‌ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت: 7:46

دستگاه پلکسر

دستگاه پلکسر PlexR پوست را گرم می کند ، که باعث انقباض آن می شود و باعث تحریک تجدید سلول و تولید کلاژن می شود. در نتیجه ، شما نه تنها لیفت در ناحیه تحت درمان را تجربه خواهید کرد ، بلکه می توانید یک پوست جوان شده نیز داشته باشید. با دستگاه پلکسر پالس های انرژی به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تولید کلاژن طبیعی در پوست شما می شوند. از دستگاه پلکسر می توان در مناطق زیر استفاده کرد:

  • پلک های بالا / پایین
  • چروک پا کلاغی اطراف چشم
  • لیفت ابرو
  • چین و چروک اطراف دهان
  • چروک های گونه و گردن

فواید درمان با دستگاه پلکسر

دستگاه پلکسر جایگزینی موثر برای روش های مختلف جراحی مانند اصلاح پلک بالا / پایین(بلفاروپلاستی) ، لیفت ابرو یا لیفت گردن است. مزیت اصلی دستگاه پلکسر در مقایسه با مداخله جراحی ، کمبود جای زخم پس از درمان است و این واقعیت است که پوست شما نازک و ضخیم نخواهد شد. دستگاه پلکسر بدون ایجاد جای زخم به خواص خود ترمیم کننده بدن کمک می کند تا لیفت و اثر جوان سازی را ایجاد کند.

یک فایده کاملاً واضح وجود دارد و آن این است که پلکسر به هیچ جراحی احتیاج ندارد. GMV ، تولید کننده دستگاه پلکسر ، اصطلاح “جراحی نرم” را برای توصیف دستگاه خود ابداع کرد زیرا نتایج جراحی را به همراه دارد ، اما بدون چاقوی جراحی ، زخم یا بخیه ، باند و حداقل زمان بهبودی

  • اصلاح پلک بدون جراحی
  • بدون بخیه
  • بدون زخم

درمان با دستگاه پلکسر

در طول قرار ملاقات ، قبل از درمان با دستگاه پلکسر، پزشک متخصص پوست وضعیت سلامتی شما را ترسیم می کند و پروتکل های قبل از درمان و پس از درمان را راهنمایی می کند. در روز معالجه ، از شما خواسته می شود سی دقیقه قبل – بدون آرایش – حاضر شوید تا کرم بی حس کننده را دریافت کنید. درمان با دستگاه پلکسر در هر منطقه فقط حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد (پلک های پایین / پلک های فوقانی / چروک های بالای لب). بعد از درمان می توانید منطقه را خنک کنید.

دستگاه پلکسر؛ نتایج طبیعی

چگونه درمان PlexR نتیجه طبیعی را تضمین می کند؟ این به این دلیل است که شما می توانید ببینید دقیقاً چه اتفاقی می افتد در حالی که پزشکان شما را معالجه می کنند. آنها قطعه ای از پوست را که مسئول سستی در منطقه است ، “حل می کنند”. آنچه که می بینی همان است که بدست می آوری. در طی این روش ، شما خود می توانید تعیین کنید که آیا می خواهید مناطق خاصی کمی بیشتر صاف شوند یا اثر قبل کافی است.

 این روش کار مستقیم ، نتیجه طبیعی را تضمین می کند. همچنین رضایت افراد پس از درمان نیز بیشتر از دیگر روش ها مثل جراحی است زیرا فرد در حین درمان می تواند نتیجه پایانی را مشاهده کند. حتی در درمان های غیر جراحی مثل بوتاکس نیز مدتی طول می کشد تا بعد از درمان نتایج نهایی حاصل شوند.

نکات پیش و پس از درمان با دستگاه پلکسر

قبل از درمان

قبل از هر درمان با دستگاه PlexR ، معمول است که ابتدا یک جلسه مشاوره را تعیین می شود و پس از آن از شما می خواهند سی دقیقه قبل از قرار ملاقات خود حاضر شوید ، تا بتوانند منطقه مربوطه را با کرم بیهوشی آماده کنند

پیش از درمان با دستگاه پلکسر لطفاً هر داروی رقیق کننده خون مانند ناپروکسن ، ایبوپروفن یا آسکل را ترک کنید. اگر قطع این داروها مشکلی برای شما ایجاد می کند با پزشک خانواده خود مشورت کنید. برای بهبود سریعتر ، مصرف قطره Aica را از پنج روز قبل از درمان در نظر بگیرید.

پس از درمان

هفته اول کاملاً از آفتاب دور بمانید. پس از این ، از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید و حداقل شش هفته از ناحیه تحت درمان با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

در ۴۸ ساعت اول ناحیه تحت درمان را مرطوب نکنید. از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. زخم ها را نکنید. تا قبل از ریزش دلمه ها ، در ناحیه تحت درمان آرایش نکنید.

زمان لازم برای بهبودی و ریکاوری بعد از درمان با دستگاه پلکسر

بعد از درمان با دستگاه پلکسر در هفته اول پوسته ایجاد می شود و کاملاً مشخص می شود که تحت درمان قرار گرفته اید. بعد از اینکه پوسته ها از بین رفتند ، ممکن است به مدت چند هفته همچنان دچار قرمزی پوست شوید. شما مجاز به استتار این قرمزی هستید. در موارد نادر ، این قرمزی برای مدت طولانی تری زنده خواهد ماند.

تعداد جلسات درمان با دستگاه پلکسر

معمولا یک جلسه درمان نتایج راضی کننده ای به همراه دارد. در برخی موارد ، ممکن است یک درمان پیگیری لازم باشد. نتایج تا زمانی که پیری طبیعی باعث سستی پوست شود ، دائمی هستند.

امنیت دستگاه پلکسر

درمان با پلکسر بسیار بی خطر است. بر خلاف لیزر درمانی ، استفاده صحیح از دستگاه پلکسر اطمینان حاصل می کند که هیچ آسیبی به درم وارد نمی شود ، و هرگونه عارضه ناخوشایند مانند بی رنگ یا کمرنگ شدن بخشی از پوست را به همراه ندارد

در نتیجه دستگاه پلکسر یک تکنولوژی جدید در درمان چین و چروک ها، لیفت و علی الخصوص اصلاح افتادگی چشم جایگزین جراحی بلفاروپلاستی به شمار می رود و استفاده از ان در یک جلسه نتایج غیر قابل بازگشت و طبیعی را ارائه می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 151 تاريخ : جمعه 4 مهر 1399 ساعت: 7:21

دستگاه پلکسر

دستگاه پلکسر PlexR پوست را گرم می کند ، که باعث انقباض آن می شود و باعث تحریک تجدید سلول و تولید کلاژن می شود. در نتیجه ، شما نه تنها لیفت در ناحیه تحت درمان را تجربه خواهید کرد ، بلکه می توانید یک پوست جوان شده نیز داشته باشید. با دستگاه پلکسر پالس های انرژی به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تولید کلاژن طبیعی در پوست شما می شوند. از دستگاه پلکسر می توان در مناطق زیر استفاده کرد:

  • پلک های بالا / پایین
  • چروک پا کلاغی اطراف چشم
  • لیفت ابرو
  • چین و چروک اطراف دهان
  • چروک های گونه و گردن

فواید درمان با دستگاه پلکسر

دستگاه پلکسر جایگزینی موثر برای روش های مختلف جراحی مانند اصلاح پلک بالا / پایین(بلفاروپلاستی) ، لیفت ابرو یا لیفت گردن است. مزیت اصلی دستگاه پلکسر در مقایسه با مداخله جراحی ، کمبود جای زخم پس از درمان است و این واقعیت است که پوست شما نازک و ضخیم نخواهد شد. دستگاه پلکسر بدون ایجاد جای زخم به خواص خود ترمیم کننده بدن کمک می کند تا لیفت و اثر جوان سازی را ایجاد کند.

یک فایده کاملاً واضح وجود دارد و آن این است که پلکسر به هیچ جراحی احتیاج ندارد. GMV ، تولید کننده دستگاه پلکسر ، اصطلاح “جراحی نرم” را برای توصیف دستگاه خود ابداع کرد زیرا نتایج جراحی را به همراه دارد ، اما بدون چاقوی جراحی ، زخم یا بخیه ، باند و حداقل زمان بهبودی

  • اصلاح پلک بدون جراحی
  • بدون بخیه
  • بدون زخم

درمان با دستگاه پلکسر

در طول قرار ملاقات ، قبل از درمان با دستگاه پلکسر، پزشک متخصص پوست وضعیت سلامتی شما را ترسیم می کند و پروتکل های قبل از درمان و پس از درمان را راهنمایی می کند. در روز معالجه ، از شما خواسته می شود سی دقیقه قبل – بدون آرایش – حاضر شوید تا کرم بی حس کننده را دریافت کنید. درمان با دستگاه پلکسر در هر منطقه فقط حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد (پلک های پایین / پلک های فوقانی / چروک های بالای لب). بعد از درمان می توانید منطقه را خنک کنید.

دستگاه پلکسر؛ نتایج طبیعی

چگونه درمان PlexR نتیجه طبیعی را تضمین می کند؟ این به این دلیل است که شما می توانید ببینید دقیقاً چه اتفاقی می افتد در حالی که پزشکان شما را معالجه می کنند. آنها قطعه ای از پوست را که مسئول سستی در منطقه است ، “حل می کنند”. آنچه که می بینی همان است که بدست می آوری. در طی این روش ، شما خود می توانید تعیین کنید که آیا می خواهید مناطق خاصی کمی بیشتر صاف شوند یا اثر قبل کافی است.

 این روش کار مستقیم ، نتیجه طبیعی را تضمین می کند. همچنین رضایت افراد پس از درمان نیز بیشتر از دیگر روش ها مثل جراحی است زیرا فرد در حین درمان می تواند نتیجه پایانی را مشاهده کند. حتی در درمان های غیر جراحی مثل بوتاکس نیز مدتی طول می کشد تا بعد از درمان نتایج نهایی حاصل شوند.

نکات پیش و پس از درمان با دستگاه پلکسر

قبل از درمان

قبل از هر درمان با دستگاه PlexR ، معمول است که ابتدا یک جلسه مشاوره را تعیین می شود و پس از آن از شما می خواهند سی دقیقه قبل از قرار ملاقات خود حاضر شوید ، تا بتوانند منطقه مربوطه را با کرم بیهوشی آماده کنند

پیش از درمان با دستگاه پلکسر لطفاً هر داروی رقیق کننده خون مانند ناپروکسن ، ایبوپروفن یا آسکل را ترک کنید. اگر قطع این داروها مشکلی برای شما ایجاد می کند با پزشک خانواده خود مشورت کنید. برای بهبود سریعتر ، مصرف قطره Aica را از پنج روز قبل از درمان در نظر بگیرید.

پس از درمان

هفته اول کاملاً از آفتاب دور بمانید. پس از این ، از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید و حداقل شش هفته از ناحیه تحت درمان با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

در ۴۸ ساعت اول ناحیه تحت درمان را مرطوب نکنید. از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. زخم ها را نکنید. تا قبل از ریزش دلمه ها ، در ناحیه تحت درمان آرایش نکنید.

زمان لازم برای بهبودی و ریکاوری بعد از درمان با دستگاه پلکسر

بعد از درمان با دستگاه پلکسر در هفته اول پوسته ایجاد می شود و کاملاً مشخص می شود که تحت درمان قرار گرفته اید. بعد از اینکه پوسته ها از بین رفتند ، ممکن است به مدت چند هفته همچنان دچار قرمزی پوست شوید. شما مجاز به استتار این قرمزی هستید. در موارد نادر ، این قرمزی برای مدت طولانی تری زنده خواهد ماند.

تعداد جلسات درمان با دستگاه پلکسر

معمولا یک جلسه درمان نتایج راضی کننده ای به همراه دارد. در برخی موارد ، ممکن است یک درمان پیگیری لازم باشد. نتایج تا زمانی که پیری طبیعی باعث سستی پوست شود ، دائمی هستند.

امنیت دستگاه پلکسر

درمان با پلکسر بسیار بی خطر است. بر خلاف لیزر درمانی ، استفاده صحیح از دستگاه پلکسر اطمینان حاصل می کند که هیچ آسیبی به درم وارد نمی شود ، و هرگونه عارضه ناخوشایند مانند بی رنگ یا کمرنگ شدن بخشی از پوست را به همراه ندارد

در نتیجه دستگاه پلکسر یک تکنولوژی جدید در درمان چین و چروک ها، لیفت و علی الخصوص اصلاح افتادگی چشم جایگزین جراحی بلفاروپلاستی به شمار می رود و استفاده از ان در یک جلسه نتایج غیر قابل بازگشت و طبیعی را ارائه می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 150 تاريخ : جمعه 4 مهر 1399 ساعت: 7:21

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی که پس از عمل جراحی در هر یک از سوراخ های بینی قرار می گیرد یکی از مواردی است که افراد تحت عمل جراحی بینی را نگران می کند. علت این که بسیاری افراد در مورد عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی احساس نگرانی می کنند این است که برداشتن تامپون به شدن آزاردهنده است و یکی از بخش های سخت ریکاوری پس از جراحی بینی به شمار می رود.

به همین علت مهم است که در مورد علت، نحوه برداشتن و عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله به عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی می پردازیم و راههای پیشنهادی برای کنترل بهتر درد را بررسی می کنیم.

چرا وجود تامپون پس از جراحی بینی لازم است؟

بعد از انجام عمل زیبایی بینی ، جراحان معمولاً یک پنبه یا گاز استریل را در هر دو سوراخ بینی قرار می دهند. این پارچه که تامپون نامیده می شود ، برای جذب خون یا مایعی است که از بینی تخلیه می شود. به این روش بسته بندی(packing) بینی گفته می شود.

تصمیم برای بسته بندی بینی با تامپون پس از جراحی زیبایی بینی کاملاً به عهده جراح پلاستیک است که این عمل را انجام می دهد. معمولاً جراح این تجربه را بر اساس تجربه شغلی و شرایط بیمار اتخاذ می کند.

سالها پیش ، اکثر جراحان پلاستیک قرار دادن تامپون بینی را تقریباً برای هر بیمار تحت عمل جراحی بینی انجام می دادند. اما در سال های اخیر ، بسیاری از سازمان ها و موسسات بهداشتی مانند آکادمی گوش و حلق و بینی ، جراحی سر و گردن آمریکا دستورالعمل های جدیدی را در مورد استفاده معمول تامپون های بینی صادر کرده اند.

طبق این دستورالعمل ها ، تامپون بینی فقط برای بیماران خاص توصیه می شود ، به عنوان مثال ، کسانی که از اپی تاکسی رنج می برند یا دارای شکستگی های پیچیده ناپایدار بینی یا سایر موارد پزشکی هستند که ممکن است باعث افزایش قابل توجه خونریزی شود. همچنین ، هنگامی که خونریزی در پایان عمل متوقف نشود ، استفاده از تامپون بینی ضروری است.

زمان برداشتن تامپون بینی

زمان مناسب برای برداشتن تامپون بینی پس از عمل زیبایی بینی بسیار متفاوت است. پیش از این ، بسیاری از جراحان پلاستیک تامپون های بسته بندی کننده حفره های بینی را برای چندین روز پس از عمل جدا می کردند. بعضی بعد از ۷ روز و بعضی دیگر حتی بعد از ۱۴ روز آنها را برمی‌داشتند ، اما برخی از عوارض به دلیل این دوره های طولانی ایجاد می شوند. به همین دلیل روند تغییر کرده است.

امروزه بسیاری از جراحان پلاستیک تامپون بینی را فقط پس از چند ساعت برمی دارند. و در حالی که بیشتر آنها تا ۱۲ یا ۲۴ ساعت قبل از برداشتن تامپون بینی صبر می کنند ، برخی از جراحان پلاستیک ترجیح می دهند تامپون های بینی را فقط ۴ ساعت پس از استفاده از آنها خارج کنند. این کمک می کند تا دوره بهبودی برای بیمار راحت تر باشد.

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی یکی از سوالات رایج افرادی است که تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند. آیا برداشتن تامپون بینی دردناک است؟ متأسفانه ، پاسخ مثبت است ، اما میزان درد بسته به نوع استفاده از تامپون بینی بعد از عمل بسیار متفاوت است.

تامپون های بینی که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می شوند ، عمدتا قابل حل نیستند و باید با دست برداشته شوند. اگر چند ساعت پس از عمل، جراح پلاستیک تصمیم به برداشتن بسته بینی داشته باشد ، پیش از آنکه بیمار از بیمارستان مرخص شود این کار را انجام می دهد. اما اگر بعداً تصمیم به انجام آن بگیرد ، قرار ملاقات بعد از عمل برای بررسی بیمار و برداشتن تامپون را تعیین می کند.

عوارض پس از برداشتن تامپون بینی

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، تصمیم به استفاده از تامپون بینی پس از جراحی بینی به عهده جراح پلاستیک است و او این تصمیم را با سنجیدن فواید بسته بندی بینی در برابر خطر و عوارض همراه با آن می گیرد. عوارض و معایب بسته بندی بینی به شرح زیر است:

  • بسته بندی بینی ممکن است برای بیمار ناراحتی ایجاد کند ، از جمله احساس درد به ویژه هنگام قرار دادن و از برداشتن آنها ، مشکل تنفس به دلیل کاهش جریان هوا در بینی ، افزایش ترشحات بینی و اختلال در حس بویایی.
  • تامپون بینی ممکن است در اثر فشار به بافت های آندونازال آسیب برساند. این می تواند باعث آسیب سطحی بافت شود که به خودی خود بهبود می یابد اما همچنین ممکن است باعث ایجاد گرانولاسیون (Pyogenic Granuloma) شود که خطر خونریزی را به همراه دارد. همچنین ، فشارهای بیش از حد ، به ویژه با استفاده نادرست از تامپون های بینی ، ممکن است باعث نکروز بافت های بینی شود که حتی می تواند به ساختارهای استخوانی بینی برسد.
  • تامپون بینی ممکن است باعث واکنش های جسم خارجی شود که به صورت فیبروز لامینای پایه و پروپریا و از بین رفتن اپیتلیوم سطحی بینی ظاهر می شود.
  • در صورت عدم ایمن بودن تامپون های بینی هنگام قرار دادن ، ممکن است دررفتگی خلفی بسته بینی به وجود آید. این عارضه بسیار خطرناک است زیرا خطر انسداد حنجره یا نای را به همراه دارد ، بنابراین بسیار مهم است که به بیمار نسبت به آن هشدار داده شود و به او آموزش داده شود که در صورت بروز چه واکنشی نشان دهد.
  • تامپون بینی ممکن است علائم سندرم آپنه انسدادی خواب را که یک بیماری پزشکی رایج در میان افراد مسن و چاقی است ، بدتر کند.
  • تامپون بینی ممکن است باعث اختلال عملکرد موقت لوله استاش شود ، که می تواند علائم زیادی مانند تغییر در شنوایی ، پر بودن گوش و وزوز گوش را ایجاد کند.
  • تامپون بینی ، به ویژه آنهایی که از لاتکس ساخته شده اند ، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند ، اما با استفاده از یکی از بسته بندی های موجود در بینی بدون لاتکس ، می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

بسته بندی بینی ممکن است به ندرت باعث عفونت های باکتریایی شود. اما یکی از ترسناکترین عارضه سندرم شوک سمی (TSS) است که یک بیماری سیستمیک است که می تواند به دلیل شوک سپتیک منجر به مرگ شود. این وضعیت با تب بالا ، درد عضلانی ، اریتم منتشر ، استفراغ ، اسهال ، تپش قلب و تنگی نفس مشخص می شود و این نتیجه یک عفونت استافیلوکوکی است.

نکات قبل و بعد برداشتن تامپون بینی

برای جلوگیری از درد و عوارض پس از برداشتن تامپون بینی پزشک کارهای ساده ای انجام می دهد:

پرستار یا پزشک روش کار را قبل از شروع به شما توضیح می دهند. ۲۰ دقیقه قبل از برداشتن بسته ، به شما مسکن میدهند که درد شما تسکین یابد. از شما سوال می شود که آیا لازم است قبل از عمل از سرویس بهداشتی استفاده کنید زیرا باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از برداشتن بسته در رختخواب استراحت کنید.

قبل از برداشتن تامپون ممکن است از شما بخواهند ۵ دقیقه یخ را بمکید زیرا این امر خطر خونریزی پس از برداشتن بسته را کاهش می دهد اما لازم نیست.

از شما خواسته می شود که در رختخواب بنشینید. پرستار یا دکتر یک پیش بند سفید را روی سر شما قرار می دهد و از شما می خواهد یک کاسه را زیر چانه نگه دارید تا تامپون های برداشته شده را نگه دارد.

پس از برداشته شدن تامپون ، پرستار یا پزشک ممکن است با انگشتان خود به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به قسمت گوشتی بینی شما فشار وارد کنند. آنها بعد از ۳ تا ۵ دقیقه خونریزی را بررسی می کنند. اگر خونریزی فعالی مشاهده نشود ، از پانسمان تقویت کننده استفاده می شود که می تواند تا رسیدن به خانه در جای خود بماند.

ممکن است پرستار یا پزشک مقداری یخ برای شما فراهم کنند. اگر احساس خونریزی یا قطره ای از پشت گلو یا جلو دارید ، یخ را بمکید. اگر بعد از ۳۰ دقیقه خونریزی وجود نداشته باشد ، می توانید پس از تأیید این مورد با کادر پرستاری یا پزشکی راه بروید.

مراقبت قبل و بعد از برداشتن تامپون بینی

سعی کنید از حرکات شدید بدن مانند بلند کردن وزنه یا ورزش هایی که باعث دررفتن تامپون های بینی می شود خودداری کنید تا اطمینان حاصل شود که در جای خود قرار دارند.

  • اگر تامپون های بینی با خون یا ترشحات بینی مسودود شدند، آنها را خودتان درنیاورید. در عوض ، از طریق دهان نفس بکشید تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید.
  • به مدت یک هفته پس از جراحی از دمیدن بینی خودداری کنید زیرا ممکن است تامپون را خارج کند و خونریزی زخم های شما را افزایش دهد.
  • در صورت امکان از عطسه خودداری کنید و اگر نمی توانستید این کار را با دهان باز انجام دهید.
  • از داروهای ضد پلاکت و داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا وارفارین خودداری کنید ، زیرا ممکن است خونریزی را افزایش دهند. بنابراین ، اگر یکی از این داروها هستید با پزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل های وی را دنبال کنید.

در صورت بروز تب شدید یا علائم همراه با سندرم شوک سمی که در بالا ذکر شد ، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

در نتیجه برداشتن تامپون با درد همراه است ولی این درد غیر قابل تحمل نیست و فقط چند دقیقه حس می شود. عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی قابل کنترل است و به شما پیشنهاد می کنیم به طور کامل به توصیه های جراح خود گوش دهید و نکات قبل و بعد از برداشتن تامپون را مطالعه نمایید.

 

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 164 تاريخ : جمعه 4 مهر 1399 ساعت: 7:12

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی که پس از عمل جراحی در هر یک از سوراخ های بینی قرار می گیرد یکی از مواردی است که افراد تحت عمل جراحی بینی را نگران می کند. علت این که بسیاری افراد در مورد عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی احساس نگرانی می کنند این است که برداشتن تامپون به شدن آزاردهنده است و یکی از بخش های سخت ریکاوری پس از جراحی بینی به شمار می رود.

به همین علت مهم است که در مورد علت، نحوه برداشتن و عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله به عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی می پردازیم و راههای پیشنهادی برای کنترل بهتر درد را بررسی می کنیم.

چرا وجود تامپون پس از جراحی بینی لازم است؟

بعد از انجام عمل زیبایی بینی ، جراحان معمولاً یک پنبه یا گاز استریل را در هر دو سوراخ بینی قرار می دهند. این پارچه که تامپون نامیده می شود ، برای جذب خون یا مایعی است که از بینی تخلیه می شود. به این روش بسته بندی(packing) بینی گفته می شود.

تصمیم برای بسته بندی بینی با تامپون پس از جراحی زیبایی بینی کاملاً به عهده جراح پلاستیک است که این عمل را انجام می دهد. معمولاً جراح این تجربه را بر اساس تجربه شغلی و شرایط بیمار اتخاذ می کند.

سالها پیش ، اکثر جراحان پلاستیک قرار دادن تامپون بینی را تقریباً برای هر بیمار تحت عمل جراحی بینی انجام می دادند. اما در سال های اخیر ، بسیاری از سازمان ها و موسسات بهداشتی مانند آکادمی گوش و حلق و بینی ، جراحی سر و گردن آمریکا دستورالعمل های جدیدی را در مورد استفاده معمول تامپون های بینی صادر کرده اند.

طبق این دستورالعمل ها ، تامپون بینی فقط برای بیماران خاص توصیه می شود ، به عنوان مثال ، کسانی که از اپی تاکسی رنج می برند یا دارای شکستگی های پیچیده ناپایدار بینی یا سایر موارد پزشکی هستند که ممکن است باعث افزایش قابل توجه خونریزی شود. همچنین ، هنگامی که خونریزی در پایان عمل متوقف نشود ، استفاده از تامپون بینی ضروری است.

زمان برداشتن تامپون بینی

زمان مناسب برای برداشتن تامپون بینی پس از عمل زیبایی بینی بسیار متفاوت است. پیش از این ، بسیاری از جراحان پلاستیک تامپون های بسته بندی کننده حفره های بینی را برای چندین روز پس از عمل جدا می کردند. بعضی بعد از ۷ روز و بعضی دیگر حتی بعد از ۱۴ روز آنها را برمی‌داشتند ، اما برخی از عوارض به دلیل این دوره های طولانی ایجاد می شوند. به همین دلیل روند تغییر کرده است.

امروزه بسیاری از جراحان پلاستیک تامپون بینی را فقط پس از چند ساعت برمی دارند. و در حالی که بیشتر آنها تا ۱۲ یا ۲۴ ساعت قبل از برداشتن تامپون بینی صبر می کنند ، برخی از جراحان پلاستیک ترجیح می دهند تامپون های بینی را فقط ۴ ساعت پس از استفاده از آنها خارج کنند. این کمک می کند تا دوره بهبودی برای بیمار راحت تر باشد.

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی یکی از سوالات رایج افرادی است که تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند. آیا برداشتن تامپون بینی دردناک است؟ متأسفانه ، پاسخ مثبت است ، اما میزان درد بسته به نوع استفاده از تامپون بینی بعد از عمل بسیار متفاوت است.

تامپون های بینی که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می شوند ، عمدتا قابل حل نیستند و باید با دست برداشته شوند. اگر چند ساعت پس از عمل، جراح پلاستیک تصمیم به برداشتن بسته بینی داشته باشد ، پیش از آنکه بیمار از بیمارستان مرخص شود این کار را انجام می دهد. اما اگر بعداً تصمیم به انجام آن بگیرد ، قرار ملاقات بعد از عمل برای بررسی بیمار و برداشتن تامپون را تعیین می کند.

عوارض پس از برداشتن تامپون بینی

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، تصمیم به استفاده از تامپون بینی پس از جراحی بینی به عهده جراح پلاستیک است و او این تصمیم را با سنجیدن فواید بسته بندی بینی در برابر خطر و عوارض همراه با آن می گیرد. عوارض و معایب بسته بندی بینی به شرح زیر است:

  • بسته بندی بینی ممکن است برای بیمار ناراحتی ایجاد کند ، از جمله احساس درد به ویژه هنگام قرار دادن و از برداشتن آنها ، مشکل تنفس به دلیل کاهش جریان هوا در بینی ، افزایش ترشحات بینی و اختلال در حس بویایی.
  • تامپون بینی ممکن است در اثر فشار به بافت های آندونازال آسیب برساند. این می تواند باعث آسیب سطحی بافت شود که به خودی خود بهبود می یابد اما همچنین ممکن است باعث ایجاد گرانولاسیون (Pyogenic Granuloma) شود که خطر خونریزی را به همراه دارد. همچنین ، فشارهای بیش از حد ، به ویژه با استفاده نادرست از تامپون های بینی ، ممکن است باعث نکروز بافت های بینی شود که حتی می تواند به ساختارهای استخوانی بینی برسد.
  • تامپون بینی ممکن است باعث واکنش های جسم خارجی شود که به صورت فیبروز لامینای پایه و پروپریا و از بین رفتن اپیتلیوم سطحی بینی ظاهر می شود.
  • در صورت عدم ایمن بودن تامپون های بینی هنگام قرار دادن ، ممکن است دررفتگی خلفی بسته بینی به وجود آید. این عارضه بسیار خطرناک است زیرا خطر انسداد حنجره یا نای را به همراه دارد ، بنابراین بسیار مهم است که به بیمار نسبت به آن هشدار داده شود و به او آموزش داده شود که در صورت بروز چه واکنشی نشان دهد.
  • تامپون بینی ممکن است علائم سندرم آپنه انسدادی خواب را که یک بیماری پزشکی رایج در میان افراد مسن و چاقی است ، بدتر کند.
  • تامپون بینی ممکن است باعث اختلال عملکرد موقت لوله استاش شود ، که می تواند علائم زیادی مانند تغییر در شنوایی ، پر بودن گوش و وزوز گوش را ایجاد کند.
  • تامپون بینی ، به ویژه آنهایی که از لاتکس ساخته شده اند ، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند ، اما با استفاده از یکی از بسته بندی های موجود در بینی بدون لاتکس ، می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

بسته بندی بینی ممکن است به ندرت باعث عفونت های باکتریایی شود. اما یکی از ترسناکترین عارضه سندرم شوک سمی (TSS) است که یک بیماری سیستمیک است که می تواند به دلیل شوک سپتیک منجر به مرگ شود. این وضعیت با تب بالا ، درد عضلانی ، اریتم منتشر ، استفراغ ، اسهال ، تپش قلب و تنگی نفس مشخص می شود و این نتیجه یک عفونت استافیلوکوکی است.

نکات قبل و بعد برداشتن تامپون بینی

برای جلوگیری از درد و عوارض پس از برداشتن تامپون بینی پزشک کارهای ساده ای انجام می دهد:

پرستار یا پزشک روش کار را قبل از شروع به شما توضیح می دهند. ۲۰ دقیقه قبل از برداشتن بسته ، به شما مسکن میدهند که درد شما تسکین یابد. از شما سوال می شود که آیا لازم است قبل از عمل از سرویس بهداشتی استفاده کنید زیرا باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از برداشتن بسته در رختخواب استراحت کنید.

قبل از برداشتن تامپون ممکن است از شما بخواهند ۵ دقیقه یخ را بمکید زیرا این امر خطر خونریزی پس از برداشتن بسته را کاهش می دهد اما لازم نیست.

از شما خواسته می شود که در رختخواب بنشینید. پرستار یا دکتر یک پیش بند سفید را روی سر شما قرار می دهد و از شما می خواهد یک کاسه را زیر چانه نگه دارید تا تامپون های برداشته شده را نگه دارد.

پس از برداشته شدن تامپون ، پرستار یا پزشک ممکن است با انگشتان خود به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به قسمت گوشتی بینی شما فشار وارد کنند. آنها بعد از ۳ تا ۵ دقیقه خونریزی را بررسی می کنند. اگر خونریزی فعالی مشاهده نشود ، از پانسمان تقویت کننده استفاده می شود که می تواند تا رسیدن به خانه در جای خود بماند.

ممکن است پرستار یا پزشک مقداری یخ برای شما فراهم کنند. اگر احساس خونریزی یا قطره ای از پشت گلو یا جلو دارید ، یخ را بمکید. اگر بعد از ۳۰ دقیقه خونریزی وجود نداشته باشد ، می توانید پس از تأیید این مورد با کادر پرستاری یا پزشکی راه بروید.

مراقبت قبل و بعد از برداشتن تامپون بینی

سعی کنید از حرکات شدید بدن مانند بلند کردن وزنه یا ورزش هایی که باعث دررفتن تامپون های بینی می شود خودداری کنید تا اطمینان حاصل شود که در جای خود قرار دارند.

  • اگر تامپون های بینی با خون یا ترشحات بینی مسودود شدند، آنها را خودتان درنیاورید. در عوض ، از طریق دهان نفس بکشید تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید.
  • به مدت یک هفته پس از جراحی از دمیدن بینی خودداری کنید زیرا ممکن است تامپون را خارج کند و خونریزی زخم های شما را افزایش دهد.
  • در صورت امکان از عطسه خودداری کنید و اگر نمی توانستید این کار را با دهان باز انجام دهید.
  • از داروهای ضد پلاکت و داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا وارفارین خودداری کنید ، زیرا ممکن است خونریزی را افزایش دهند. بنابراین ، اگر یکی از این داروها هستید با پزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل های وی را دنبال کنید.

در صورت بروز تب شدید یا علائم همراه با سندرم شوک سمی که در بالا ذکر شد ، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

در نتیجه برداشتن تامپون با درد همراه است ولی این درد غیر قابل تحمل نیست و فقط چند دقیقه حس می شود. عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی قابل کنترل است و به شما پیشنهاد می کنیم به طور کامل به توصیه های جراح خود گوش دهید و نکات قبل و بعد از برداشتن تامپون را مطالعه نمایید.

 

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 164 تاريخ : جمعه 4 مهر 1399 ساعت: 7:12

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی که پس از عمل جراحی در هر یک از سوراخ های بینی قرار می گیرد یکی از مواردی است که افراد تحت عمل جراحی بینی را نگران می کند. علت این که بسیاری افراد در مورد عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی احساس نگرانی می کنند این است که برداشتن تامپون به شدن آزاردهنده است و یکی از بخش های سخت ریکاوری پس از جراحی بینی به شمار می رود.

به همین علت مهم است که در مورد علت، نحوه برداشتن و عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله به عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی می پردازیم و راههای پیشنهادی برای کنترل بهتر درد را بررسی می کنیم.

چرا وجود تامپون پس از جراحی بینی لازم است؟

بعد از انجام عمل زیبایی بینی ، جراحان معمولاً یک پنبه یا گاز استریل را در هر دو سوراخ بینی قرار می دهند. این پارچه که تامپون نامیده می شود ، برای جذب خون یا مایعی است که از بینی تخلیه می شود. به این روش بسته بندی(packing) بینی گفته می شود.

تصمیم برای بسته بندی بینی با تامپون پس از جراحی زیبایی بینی کاملاً به عهده جراح پلاستیک است که این عمل را انجام می دهد. معمولاً جراح این تجربه را بر اساس تجربه شغلی و شرایط بیمار اتخاذ می کند.

سالها پیش ، اکثر جراحان پلاستیک قرار دادن تامپون بینی را تقریباً برای هر بیمار تحت عمل جراحی بینی انجام می دادند. اما در سال های اخیر ، بسیاری از سازمان ها و موسسات بهداشتی مانند آکادمی گوش و حلق و بینی ، جراحی سر و گردن آمریکا دستورالعمل های جدیدی را در مورد استفاده معمول تامپون های بینی صادر کرده اند.

طبق این دستورالعمل ها ، تامپون بینی فقط برای بیماران خاص توصیه می شود ، به عنوان مثال ، کسانی که از اپی تاکسی رنج می برند یا دارای شکستگی های پیچیده ناپایدار بینی یا سایر موارد پزشکی هستند که ممکن است باعث افزایش قابل توجه خونریزی شود. همچنین ، هنگامی که خونریزی در پایان عمل متوقف نشود ، استفاده از تامپون بینی ضروری است.

زمان برداشتن تامپون بینی

زمان مناسب برای برداشتن تامپون بینی پس از عمل زیبایی بینی بسیار متفاوت است. پیش از این ، بسیاری از جراحان پلاستیک تامپون های بسته بندی کننده حفره های بینی را برای چندین روز پس از عمل جدا می کردند. بعضی بعد از ۷ روز و بعضی دیگر حتی بعد از ۱۴ روز آنها را برمی‌داشتند ، اما برخی از عوارض به دلیل این دوره های طولانی ایجاد می شوند. به همین دلیل روند تغییر کرده است.

امروزه بسیاری از جراحان پلاستیک تامپون بینی را فقط پس از چند ساعت برمی دارند. و در حالی که بیشتر آنها تا ۱۲ یا ۲۴ ساعت قبل از برداشتن تامپون بینی صبر می کنند ، برخی از جراحان پلاستیک ترجیح می دهند تامپون های بینی را فقط ۴ ساعت پس از استفاده از آنها خارج کنند. این کمک می کند تا دوره بهبودی برای بیمار راحت تر باشد.

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی

عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی یکی از سوالات رایج افرادی است که تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند. آیا برداشتن تامپون بینی دردناک است؟ متأسفانه ، پاسخ مثبت است ، اما میزان درد بسته به نوع استفاده از تامپون بینی بعد از عمل بسیار متفاوت است.

تامپون های بینی که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می شوند ، عمدتا قابل حل نیستند و باید با دست برداشته شوند. اگر چند ساعت پس از عمل، جراح پلاستیک تصمیم به برداشتن بسته بینی داشته باشد ، پیش از آنکه بیمار از بیمارستان مرخص شود این کار را انجام می دهد. اما اگر بعداً تصمیم به انجام آن بگیرد ، قرار ملاقات بعد از عمل برای بررسی بیمار و برداشتن تامپون را تعیین می کند.

عوارض پس از برداشتن تامپون بینی

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، تصمیم به استفاده از تامپون بینی پس از جراحی بینی به عهده جراح پلاستیک است و او این تصمیم را با سنجیدن فواید بسته بندی بینی در برابر خطر و عوارض همراه با آن می گیرد. عوارض و معایب بسته بندی بینی به شرح زیر است:

  • بسته بندی بینی ممکن است برای بیمار ناراحتی ایجاد کند ، از جمله احساس درد به ویژه هنگام قرار دادن و از برداشتن آنها ، مشکل تنفس به دلیل کاهش جریان هوا در بینی ، افزایش ترشحات بینی و اختلال در حس بویایی.
  • تامپون بینی ممکن است در اثر فشار به بافت های آندونازال آسیب برساند. این می تواند باعث آسیب سطحی بافت شود که به خودی خود بهبود می یابد اما همچنین ممکن است باعث ایجاد گرانولاسیون (Pyogenic Granuloma) شود که خطر خونریزی را به همراه دارد. همچنین ، فشارهای بیش از حد ، به ویژه با استفاده نادرست از تامپون های بینی ، ممکن است باعث نکروز بافت های بینی شود که حتی می تواند به ساختارهای استخوانی بینی برسد.
  • تامپون بینی ممکن است باعث واکنش های جسم خارجی شود که به صورت فیبروز لامینای پایه و پروپریا و از بین رفتن اپیتلیوم سطحی بینی ظاهر می شود.
  • در صورت عدم ایمن بودن تامپون های بینی هنگام قرار دادن ، ممکن است دررفتگی خلفی بسته بینی به وجود آید. این عارضه بسیار خطرناک است زیرا خطر انسداد حنجره یا نای را به همراه دارد ، بنابراین بسیار مهم است که به بیمار نسبت به آن هشدار داده شود و به او آموزش داده شود که در صورت بروز چه واکنشی نشان دهد.
  • تامپون بینی ممکن است علائم سندرم آپنه انسدادی خواب را که یک بیماری پزشکی رایج در میان افراد مسن و چاقی است ، بدتر کند.
  • تامپون بینی ممکن است باعث اختلال عملکرد موقت لوله استاش شود ، که می تواند علائم زیادی مانند تغییر در شنوایی ، پر بودن گوش و وزوز گوش را ایجاد کند.
  • تامپون بینی ، به ویژه آنهایی که از لاتکس ساخته شده اند ، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند ، اما با استفاده از یکی از بسته بندی های موجود در بینی بدون لاتکس ، می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

بسته بندی بینی ممکن است به ندرت باعث عفونت های باکتریایی شود. اما یکی از ترسناکترین عارضه سندرم شوک سمی (TSS) است که یک بیماری سیستمیک است که می تواند به دلیل شوک سپتیک منجر به مرگ شود. این وضعیت با تب بالا ، درد عضلانی ، اریتم منتشر ، استفراغ ، اسهال ، تپش قلب و تنگی نفس مشخص می شود و این نتیجه یک عفونت استافیلوکوکی است.

نکات قبل و بعد برداشتن تامپون بینی

برای جلوگیری از درد و عوارض پس از برداشتن تامپون بینی پزشک کارهای ساده ای انجام می دهد:

پرستار یا پزشک روش کار را قبل از شروع به شما توضیح می دهند. ۲۰ دقیقه قبل از برداشتن بسته ، به شما مسکن میدهند که درد شما تسکین یابد. از شما سوال می شود که آیا لازم است قبل از عمل از سرویس بهداشتی استفاده کنید زیرا باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از برداشتن بسته در رختخواب استراحت کنید.

قبل از برداشتن تامپون ممکن است از شما بخواهند ۵ دقیقه یخ را بمکید زیرا این امر خطر خونریزی پس از برداشتن بسته را کاهش می دهد اما لازم نیست.

از شما خواسته می شود که در رختخواب بنشینید. پرستار یا دکتر یک پیش بند سفید را روی سر شما قرار می دهد و از شما می خواهد یک کاسه را زیر چانه نگه دارید تا تامپون های برداشته شده را نگه دارد.

پس از برداشته شدن تامپون ، پرستار یا پزشک ممکن است با انگشتان خود به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به قسمت گوشتی بینی شما فشار وارد کنند. آنها بعد از ۳ تا ۵ دقیقه خونریزی را بررسی می کنند. اگر خونریزی فعالی مشاهده نشود ، از پانسمان تقویت کننده استفاده می شود که می تواند تا رسیدن به خانه در جای خود بماند.

ممکن است پرستار یا پزشک مقداری یخ برای شما فراهم کنند. اگر احساس خونریزی یا قطره ای از پشت گلو یا جلو دارید ، یخ را بمکید. اگر بعد از ۳۰ دقیقه خونریزی وجود نداشته باشد ، می توانید پس از تأیید این مورد با کادر پرستاری یا پزشکی راه بروید.

مراقبت قبل و بعد از برداشتن تامپون بینی

سعی کنید از حرکات شدید بدن مانند بلند کردن وزنه یا ورزش هایی که باعث دررفتن تامپون های بینی می شود خودداری کنید تا اطمینان حاصل شود که در جای خود قرار دارند.

  • اگر تامپون های بینی با خون یا ترشحات بینی مسودود شدند، آنها را خودتان درنیاورید. در عوض ، از طریق دهان نفس بکشید تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید.
  • به مدت یک هفته پس از جراحی از دمیدن بینی خودداری کنید زیرا ممکن است تامپون را خارج کند و خونریزی زخم های شما را افزایش دهد.
  • در صورت امکان از عطسه خودداری کنید و اگر نمی توانستید این کار را با دهان باز انجام دهید.
  • از داروهای ضد پلاکت و داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا وارفارین خودداری کنید ، زیرا ممکن است خونریزی را افزایش دهند. بنابراین ، اگر یکی از این داروها هستید با پزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل های وی را دنبال کنید.

در صورت بروز تب شدید یا علائم همراه با سندرم شوک سمی که در بالا ذکر شد ، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

در نتیجه برداشتن تامپون با درد همراه است ولی این درد غیر قابل تحمل نیست و فقط چند دقیقه حس می شود. عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی قابل کنترل است و به شما پیشنهاد می کنیم به طور کامل به توصیه های جراح خود گوش دهید و نکات قبل و بعد از برداشتن تامپون را مطالعه نمایید.

 

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 160 تاريخ : جمعه 4 مهر 1399 ساعت: 7:12

ویتامین D چیست؟

بدن انسان ویتامین D را به عنوان پاسخی در معرض آفتاب تولید می کند. همچنین فرد می تواند از طریق برخی غذاها یا مکمل ها، میزان ویتامین D را افزایش دهد. ویتامین D به دلایل مختلف از جمله حفظ استخوان و دندان سالم ضروری است. همچنین ممکن است در برابر طیف وسیعی از بیماری ها و شرایطی مانند دیابت نوع یک محافظت کننده باشد. با وجود نام آن، ویتامین D یک ویتامین نیست، بلکه یک پیش هورمون یا پیشرو هورمون(prohormone) است.

ویتامین ها مواد مغذی هستند که بدن نمی تواند تولید کند، بنابراین فرد باید آنها را در رژیم غذایی مصرف کند. با این وجود بدن می تواند ویتامین D تولید کند.

در این مقاله، ما به فواید ویتامین D می پردازیم، در صورت عدم دریافت کافی کافی در بدن چه اتفاقی می افتد و چگونگی افزایش مقدار ویتامین D را بررسی می کنیم.

فواید ویتامین D

ویتامین D در بدن نقش های مختلفی دارد از جمله:

  • حفظ سلامتی دندان و استخوان ها
  • حمایت از سیستم ایمنی، مغز و سیستم عصبی
  • تنظیم سطح انسولین و کمک به مدیریت دیابت
  • حمایت از عملکرد ریه و سلامت قلب و عروق
  • تاثیر در بیان ژن های دخیل در سرطان

برای دانستن جزئیات این نقش ها ادامه این بخش را بخوانید:

۱-استخوان های سالم

ویتامین D نقش مهمی در تنظیم کلسیم و حفظ سطح فسفر در خون دارد. این عوامل برای حفظ استخوانهای سالم بسیار حیاتی است. افراد به ویتامین D احتیاج دارند تا روده ها بتوانند کلسیم را تحریک و جذب کرده و هم چنین کلیه ها کلسیم را بازجذب کنند که در عدم حضور ویتامین D دفع می شود.

کمبود ویتامین D در کودکان می تواند باعث ایجاد راش شود، که به دلیل نرم شدن استخوان ها منجر به ظهور پای کمانی شکل می شود.
به طور مشابه، در بزرگسالان، کمبود ویتامین D به عنوان پوکی استخوان یا نرم شدن استخوان ها تجلی می یابد. پوکی استخوان منجر به کاهش چگالی استخوان و ضعف عضلانی می شود. پوکی استخوان یک مشکل جدی در سنسن بالا به شمار می رود و روز به ورز در حال افزایش شمار مبتلایان است.

۲-کاهش خطر آنفولانزا(و ویروس های مشابه)

برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین D اثر محافظتی در برابر ویروس آنفولانزا دارد. هم چنین تحقیقاتی مبنی بر اثر کمبود ویتامین D در بیماران کرونا انجام شد. هر چند تاثیر دقیق این ویتامین در جلوگیری از ویروس مشخص نشده است و تحقیقات تکمیلی مورد نیاز است.

۳-سلامت نوزاد

کمبود ویتامین D با فشار خون بالا در کودکان ارتباط دارد. در یک مطالعه سال ۲۰۱۸، ارتباط مستقیمی بین سطح ویتامین D کم و سفتی در دیواره های شریانی کودکان مشاهده شده است.
آکادمی آلرژی آسم و ایمنی شناسی آمریکا (AAAAI) که شواهدی را نشان می دهد که به ارتباط بین قرار گرفتن در معرض ویتامین D کم و افزایش خطر حساسیت آلرژی اشاره دارد.

به عنوان مثال کودکانی که در نزدیک خط استوا زندگی می کنند و در معرض آفتاب بیشتری هستند درصد مراجعه به بیمارستان به دلیل آلرژی کمتری داشتند. هم چنین حساسیت به بادام زمینی در آن ها کمتر مشاهده شده است.

در یک تحقیق نقش تخم مرغ در رژیم غذایی بررسی شد. تخم ها منبع اولیه ویتامین D هستند. کودکانی که بعد از ۶ ماهگی شروع به خوردن تخم مرغ کردند نسبت به کودکانی که بین ۴ تا ۶ ماهگی شروع کرده اند به احتمال زیاد به آلرژی غذایی مبتلا می شوند.
علاوه بر این، ویتامین D ممکن است اثرات ضد التهابی گلوکوکورتیکوئیدها را تقویت کند. این فواید آن را به عنوان یک درمان حمایتی برای مبتلایان به آسم مقاوم به استروئید مفید می سازد.

۴-بارداری سلامت

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که در زنان باردار که کمبود ویتامین D دارند ممکن است خطر ابتلا به پره اکلامپسی و زایمان زودرس بیشتر باشد.

پزشکان همچنین وضعیت ضعیف ویتامین D را با دیابت حاملگی و واژینوز باکتریایی در زنان باردار مرتبط می دانند.

این نکته همچنین حائز اهمیت است که در یک مطالعه ۲۰۱۳، محققان میزان بالای ویتامین D در دوران بارداری را با افزایش خطر آلرژی غذایی در کودک در طی ۲ سال اول زندگی مرتبط کردند.

کمبود ویتامین D

اگرچه بدن می تواند ویتامین D را بسازد، کمبود آن به دلایل زیادی ممکن است رخ دهد.
علل

۱-نوع پوست:

به عنوان مثال، پوست تیره و محصولات ضد آفتاب، توانایی بدن را در جذب اشعه ماورای بنفش B (UVB) از خورشید کاهش می دهد. جذب نور خورشید برای تولید ویتامین D برای پوست ضروری است.

۲-ضد آفتاب:

کرم ضد آفتاب با یک عامل محافظت در برابر آفتاب (SPF) 30 می تواند توانایی بدن در سنتز ویتامین را ۹۵٪ یا بیشتر را کاهش دهد. پوشاندن پوست با لباس نیز باعث مهار تولید ویتامین D می شود.

۳-موقعیت جغرافیایی:

افرادی که در عرض جغرافیایی شمالی یا مناطقی با آلودگی زیاد، شیفت کاری شبانه و یا در منزل زندگی می کنند، باید در هر زمان ممکن بود ویتامین D را از منابع غذایی دریافت کنند.

۴-شیردهی:

نوزادانی که به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می شوند به یک مکمل ویتامین D احتیاج دارند، به خصوص اگر پوست تیره دارند یا زیاد در معرض آفتاب قرار نمی گیرند. آکادمی سلامت اطفال آمریکا توصیه می کند که همه شیرخواران با شیر مادر روزانه ۴۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D خوراکی دریافت کنند.

علائم کاهش ویتامین D

  • بیماری یا عفونت به طور مرتب
  • خستگی
  • استخوان و کمر درد
  • بی حالی
  • کاهش توانایی بهبود زخم
  • ریزش مو
  • درد ماهیچه
  • اگر ویتامین D برای مدت طولانی کم بماند به صورت حالات زیر بروز پیدا می کند:

  • مشکلات قلبی عروقی
  • مشکلات خود ایمنی
  • بیماری های عصبی
  • عفونت
  • مشکلات بارداری
  • سرطان های به خصوص از جمله سینه، پروستات و روده
  • منابع ویتامین D

    بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است. غذاهای غتی از ویتامین D شامل:

  • ماهی های چرب مثل قزل آلا و ماهی تن
  • زرده تخم مرغ
  • پنیر
  • جگر گاو
  • قارچ
  • شیر غنی شده
  • غلات و آبمیوه ها
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : پوست, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 187 تاريخ : شنبه 28 تير 1399 ساعت: 3:08

ویتامین D چیست؟

بدن انسان ویتامین D را به عنوان پاسخی در معرض آفتاب تولید می کند. همچنین فرد می تواند از طریق برخی غذاها یا مکمل ها، میزان ویتامین D را افزایش دهد. ویتامین D به دلایل مختلف از جمله حفظ استخوان و دندان سالم ضروری است. همچنین ممکن است در برابر طیف وسیعی از بیماری ها و شرایطی مانند دیابت نوع یک محافظت کننده باشد. با وجود نام آن، ویتامین D یک ویتامین نیست، بلکه یک پیش هورمون یا پیشرو هورمون(prohormone) است.

ویتامین ها مواد مغذی هستند که بدن نمی تواند تولید کند، بنابراین فرد باید آنها را در رژیم غذایی مصرف کند. با این وجود بدن می تواند ویتامین D تولید کند.

در این مقاله، ما به فواید ویتامین D می پردازیم، در صورت عدم دریافت کافی کافی در بدن چه اتفاقی می افتد و چگونگی افزایش مقدار ویتامین D را بررسی می کنیم.

فواید ویتامین D

ویتامین D در بدن نقش های مختلفی دارد از جمله:

  • حفظ سلامتی دندان و استخوان ها
  • حمایت از سیستم ایمنی، مغز و سیستم عصبی
  • تنظیم سطح انسولین و کمک به مدیریت دیابت
  • حمایت از عملکرد ریه و سلامت قلب و عروق
  • تاثیر در بیان ژن های دخیل در سرطان

برای دانستن جزئیات این نقش ها ادامه این بخش را بخوانید:

۱-استخوان های سالم

ویتامین D نقش مهمی در تنظیم کلسیم و حفظ سطح فسفر در خون دارد. این عوامل برای حفظ استخوانهای سالم بسیار حیاتی است. افراد به ویتامین D احتیاج دارند تا روده ها بتوانند کلسیم را تحریک و جذب کرده و هم چنین کلیه ها کلسیم را بازجذب کنند که در عدم حضور ویتامین D دفع می شود.

کمبود ویتامین D در کودکان می تواند باعث ایجاد راش شود، که به دلیل نرم شدن استخوان ها منجر به ظهور پای کمانی شکل می شود.
به طور مشابه، در بزرگسالان، کمبود ویتامین D به عنوان پوکی استخوان یا نرم شدن استخوان ها تجلی می یابد. پوکی استخوان منجر به کاهش چگالی استخوان و ضعف عضلانی می شود. پوکی استخوان یک مشکل جدی در سنسن بالا به شمار می رود و روز به ورز در حال افزایش شمار مبتلایان است.

۲-کاهش خطر آنفولانزا(و ویروس های مشابه)

برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین D اثر محافظتی در برابر ویروس آنفولانزا دارد. هم چنین تحقیقاتی مبنی بر اثر کمبود ویتامین D در بیماران کرونا انجام شد. هر چند تاثیر دقیق این ویتامین در جلوگیری از ویروس مشخص نشده است و تحقیقات تکمیلی مورد نیاز است.

۳-سلامت نوزاد

کمبود ویتامین D با فشار خون بالا در کودکان ارتباط دارد. در یک مطالعه سال ۲۰۱۸، ارتباط مستقیمی بین سطح ویتامین D کم و سفتی در دیواره های شریانی کودکان مشاهده شده است.
آکادمی آلرژی آسم و ایمنی شناسی آمریکا (AAAAI) که شواهدی را نشان می دهد که به ارتباط بین قرار گرفتن در معرض ویتامین D کم و افزایش خطر حساسیت آلرژی اشاره دارد.

به عنوان مثال کودکانی که در نزدیک خط استوا زندگی می کنند و در معرض آفتاب بیشتری هستند درصد مراجعه به بیمارستان به دلیل آلرژی کمتری داشتند. هم چنین حساسیت به بادام زمینی در آن ها کمتر مشاهده شده است.

در یک تحقیق نقش تخم مرغ در رژیم غذایی بررسی شد. تخم ها منبع اولیه ویتامین D هستند. کودکانی که بعد از ۶ ماهگی شروع به خوردن تخم مرغ کردند نسبت به کودکانی که بین ۴ تا ۶ ماهگی شروع کرده اند به احتمال زیاد به آلرژی غذایی مبتلا می شوند.
علاوه بر این، ویتامین D ممکن است اثرات ضد التهابی گلوکوکورتیکوئیدها را تقویت کند. این فواید آن را به عنوان یک درمان حمایتی برای مبتلایان به آسم مقاوم به استروئید مفید می سازد.

۴-بارداری سلامت

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که در زنان باردار که کمبود ویتامین D دارند ممکن است خطر ابتلا به پره اکلامپسی و زایمان زودرس بیشتر باشد.

پزشکان همچنین وضعیت ضعیف ویتامین D را با دیابت حاملگی و واژینوز باکتریایی در زنان باردار مرتبط می دانند.

این نکته همچنین حائز اهمیت است که در یک مطالعه ۲۰۱۳، محققان میزان بالای ویتامین D در دوران بارداری را با افزایش خطر آلرژی غذایی در کودک در طی ۲ سال اول زندگی مرتبط کردند.

کمبود ویتامین D

اگرچه بدن می تواند ویتامین D را بسازد، کمبود آن به دلایل زیادی ممکن است رخ دهد.
علل

۱-نوع پوست:

به عنوان مثال، پوست تیره و محصولات ضد آفتاب، توانایی بدن را در جذب اشعه ماورای بنفش B (UVB) از خورشید کاهش می دهد. جذب نور خورشید برای تولید ویتامین D برای پوست ضروری است.

۲-ضد آفتاب:

کرم ضد آفتاب با یک عامل محافظت در برابر آفتاب (SPF) 30 می تواند توانایی بدن در سنتز ویتامین را ۹۵٪ یا بیشتر را کاهش دهد. پوشاندن پوست با لباس نیز باعث مهار تولید ویتامین D می شود.

۳-موقعیت جغرافیایی:

افرادی که در عرض جغرافیایی شمالی یا مناطقی با آلودگی زیاد، شیفت کاری شبانه و یا در منزل زندگی می کنند، باید در هر زمان ممکن بود ویتامین D را از منابع غذایی دریافت کنند.

۴-شیردهی:

نوزادانی که به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می شوند به یک مکمل ویتامین D احتیاج دارند، به خصوص اگر پوست تیره دارند یا زیاد در معرض آفتاب قرار نمی گیرند. آکادمی سلامت اطفال آمریکا توصیه می کند که همه شیرخواران با شیر مادر روزانه ۴۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D خوراکی دریافت کنند.

علائم کاهش ویتامین D

  • بیماری یا عفونت به طور مرتب
  • خستگی
  • استخوان و کمر درد
  • بی حالی
  • کاهش توانایی بهبود زخم
  • ریزش مو
  • درد ماهیچه
  • اگر ویتامین D برای مدت طولانی کم بماند به صورت حالات زیر بروز پیدا می کند:

  • مشکلات قلبی عروقی
  • مشکلات خود ایمنی
  • بیماری های عصبی
  • عفونت
  • مشکلات بارداری
  • سرطان های به خصوص از جمله سینه، پروستات و روده
  • منابع ویتامین D

    بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است. غذاهای غتی از ویتامین D شامل:

  • ماهی های چرب مثل قزل آلا و ماهی تن
  • زرده تخم مرغ
  • پنیر
  • جگر گاو
  • قارچ
  • شیر غنی شده
  • غلات و آبمیوه ها
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : پوست, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 168 تاريخ : شنبه 28 تير 1399 ساعت: 3:07

لینک دوستان

خبرنامه